.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی: علاقه‌اي براي بازگشت به قدرت ندارم

سيد محمد خاتمي رئيس بنياد باران با بيان اينکه تاملات جدي درباره حضور خود در انتخابات دارد و شخصا هيچ اشتياق و علاقه اي براي بازگشت به قدرت ندارد، اعلام کرد: اگر زمينه براي کار کردن فراهم نباشد اين خدمت به اسلام و ايران نيست که بياييم و بايد کسي بيايد که بتواند در اين عرصه کار کند.

به گزارش مهر‌ ،‌ رئيس جمهور سابق جمهوري اسلامي ايران ‌ در ديدار با جمعي از طلاب و روحانيون قم تصريح کرد: دغدغه درباره دين ، انقلاب وايران دغدغه بسيار مهمي است.

وي افزود: ما در هويت مان يک نوع اتصال به ديني داريم که هم معتقديم دين بزرگي است و مورد رضايت خداست و ديني است که خدا براي بندگانش انتخاب کرده است. دين در نزد خدا اسلام است؛ تسليم در برابر خداوند روح همه اديان الهي است. ما افتخار مي کنيم دين دار هستيم به خصوص ما که روحاني و طلبه هستيم و زندگي و حيثيت ما به دين وابسته است بنابر اين دغدغه دين داشتن براي ما مهم است.

رئيس بنياد باران خاطر نشان کرد: در جامعه عظيم و بزرگ ايران که تاريخ باشکوهي دارد دين خيلي موثر است ،‌ شعارهاي انقلاب ما همه ديني بود و امام خميني (ره) مي گفت اين خدا و دين است که شما را آزاد مي کند ، استقلال مي دهد و سبب مي شود از ذلت نجات پيدا کنيد و پيشرفت کنيد.

خاتمي تصريح کرد: نظر امام با بسياري از کساني که در مورد دين نظر و بيان داشتند متفاوت بود؛ امام اين همه بر راي و نظر مردم تکيه کرد ، ولي بعضي ها عملا امروز مي گويند راي مردم اثري ندارد و صوري و ظاهري است . اين بينش و نظر که ديدگاه انقلاب و خط امام نيست و هيچ نسبتي با امام و انقلاب ندارد؛ ممکن است بگويد من محور انقلاب هستم و هرکسي در هر جايگاهي غير از اين را گفت بايد دفع شود ولو اينکه او علاقه مند به امام و انقلاب باشد و بنابراين نبايد در مجلس و دولت بيايد ، که ما اين ديدگاه را خيلي خطر ناک مي دانيم .

رئيس موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگها و تمدنها اظهار داشت: ظرف انقلاب و اسلام همين ايران است؛ اگر ايران ضعيف شود، عقب افتاده باشد و اگر ملت ايران عزت و احترام نداشته باشند بايد نگران بود. وظيفه انقلابي همه ماست که ايران را بسازيم و کاري کنيم که ايراني دردنيا محترم باشد. ما بايد ثروتمند باشيم، بايد عالم و پيشرفته باشيم و بايد از موضع قدرت با دشمن روبرو شويم نه از موضع ضعف! دغدغه داشتن نسبت به سرنوشت و پيشرفت ايران وظيفه ملي ،ديني ، ملي و وجداني ماست.

خاتمي با اشاره به انتخابات پيش رو تاکيد کرد: ترديدي نيست هرکسي که مي آيد بايد برنامه داشته باشد؛نمي توان با شعار مملکت را اداره کرد آن هم شعاري خلاف آن رفتار شود و مردم را دل زده کند.

وي گفت: برنامه داشتن کار مشکلي نيست ، برنامه خوب وجود دارد؛ 4 برنامه براي اداره کشور نوشته شده است ؛ در دوران اصلاحات چشم انداز بيست ساله تدوين شد و در نهايت به تاييد و تصويب رهبري قرار گرفت . امروز بايد با نگاه به برنامه ها و اينکه ضرورت ها و ديدگاهها و اولويت ها چيست کار بکنيم و به جلو برويم.تدوين برنامه آسان ترين کاري است که مي توان انجام داد.

خاتمي افزود:مهمتر از برنامه اين است که بايد جمع بندي روشن تري نسبت به تفکري که معتقديم درست تراست و از متن انقلاب ،انديشه هاي امام و شرايط زمان و مکان و نيازهاي جامعه ما برآمده است و اسم آن اصلاح طلبي است و 2 بار به راي مردم گذاشته شده و مورد تاييد قرار گرفته است به عمل آيد و بتوانيم همه دورآن جمع بندي، منسجم جمع شويم؛ البته بايد حدود و مرز هاي خودمان را هم مشخص کنيم ؛ هم در مقابل تحجر، واپس گرايي و عوامل نفوذي که هيچ نسبتي با امام و انقلاب ندارند و هم در برابر گرايش ها و انديشه هايي که با دين و امام و مصالح ملي نسبت درستي ندارند البته اينها را بارها در اظهارات و نوشته ها و گفته هايم بيان کرده ام ولي فکر مي کنم تدوين و بيان روشن و مجدد آن لازم است.

سيد محمد خاتمي بار ديگر درباره حضور خود در انتخابات آتي گفت: تاملات جدي درباره حضور خود در انتخابات دارم البته شخصا هيچ اشتياق و علاقه اي براي بازگشت به قدرت ندارم. سرانجام هر چه وظيفه ام باشد انجام مي دهم. ما به دنبال قدرت آن هم رسيدن به هر منصبي به هر قيمتي نيستيم. ما هويتي داريم و نمي توانيم از آن دست برداريم. ما اگر بياييم با هويت خود خواهيم آمد واگر بياييم بايد بتوانيم با هويت خودبه اسلام ، ايران و ملت خدمت کنيم.اگر آمدن مستلزم اين باشد که هويت خود را از دست بدهيم و براي رسيدن به قدرت طوري ديگر بياييم؛ما اهل اين طور آمدن نيستيم.

وي تاکيد کرد: اگر بتوانيم کار کنيم ؛ مي آييم ولي اگر زمينه براي کار کردن فراهم نباشد اين خدمت به اسلام و ايران نيست که بياييم و بايد کسي بيايد که بتواند در اين عرصه کار کند.

رئيس بنياد باران گفت : امکانات بنده محدود است و راه بسياري از امکانات را هم به رويمان مي بندند و بنده هم که حاضر نيستم از هر راهي به آن امکانات برسم و گرنه دلم مي خواهد بنياد باران بصورت فکري و اجتماعي و نه سياسي و حزبي فعال شود و مبناي کارش انديشه اصلاح طلبي و کارهاي گسترده فرهنگي ، علمي ، تحقيقي و اجتماعي گوناگون باشد و گامي به پيش برداريم و احساس کنيم وظيفه مان را نسبت به خدا و مردم انجام مي دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.269 seconds.